Friday, October 15, 2010

Antara Belahan Jiwa Ini

Pada ketika
Diri ini sibuk memasang hajat
Mengintai-intai ruang dan peluang
Ketika itu jua
Dihujani dengan halangan

Bukan diriku tidak menghargai ikatan ukhuwwah suci ini
Bila ku fikir
Bila ku tolak
Bila ku campur
upah dunia ini tidak memadai
Seolah-olah tidak menyebelahiku

Silap diriku
Barangkali terlepas pandang
Menilai keutamaan
Mana yang perlu didahulukan
Sehingga setiap kali undangan wangian silaturrahim menerpa indah
Aku selalu hilang
Jauh dengan rasa kesal
Andai ikatan hati ini pudar
Sedikit masa
Sedangkan aku menyayanginya
Namun,
apakah benar aku mampu ketika ini?

Mereka
Adalah insan yang ku sayangi
Ya Rabbi
Ku yakin
Rasa cinta ini
Akan sampai jua kepada mereka
Menyentuh hati mereka dari jauh
Kerana ENGKAU yang memegang hati-hati kami
Satukan hati kami
Titipkan rasa kasih dan rindu di antara kami

Selagi hati ini tetap lurus di jalanMU

Aku mencintai mereka keranaMU
Semoga diriku
Beroleh cintaMU jua
Cinta mereka yang mencintaiMU
Tunjukkan aku kepada apa jua perkara
Yang membawa CintaMU

Kepada mereka
Aku memohon ampun dan maaf
Aku di antara sahabatmu
Yang tidak dapat menerbitkan
Menzahirkan
Mengekspresikan
tuntutan buat mekar mewangi ikatan kita

Biar..
Walau apa pun
Dirimu akan tetap segar dalam doaku
Moga kita akan dipertemukan kelak
Dalam suasana
Mengikut apa yang TERBAIK
Yang diredhaiNYA
Yang tidak kita ketahui
Suatu takdir dan perancangan Maha Bijaksana
Tak terungkap
Dalam Luh Mahfuz
Moga kita tetap akan percaya

Ku luahkan isi hatiku
Demi suatu
Ekspresi cinta untukNYA..
Moga redha sentiasa mengiringi..



*Dedikasiku buat semua sahabat jemaah yang kucintai. Yang jauh di mata, namun di hati, mereka adalah antara sahabat yang ingin sekali diri ini dampingi. Wallahu'alam*

No comments:

Post a Comment