Monday, April 11, 2011

Surat Buat Bakal Suamiku

Assalammualaikum....

Dear,calon suamiku...

Apa khabarnya imanmu hari ini?

Sudahkah harimu ini diawali dgn syukur?

Kerana dpt mnatap kembali fananya hidup ini..

Sudahkah air wudhu menyegarkan kembali ingatanmu atas amanah yg saat ini sedang kau genggam..

Wahai calon suamiku . .

Tahukah engkau bertapa ALLAH sgt mencintaiku dengan dahsyatnya..?

Disini aku ditempa utk menjadi dewasa,agar aku bijak menyikapi sebuah khidupan dan bersedia mndampingimu kelak..

Meskipun kadang keluh dan putus asa menyapa,namun kini kurasakan diri ini lebih baik..

Kadang kala aku tertanya2 mengapa ALLAH selalu mengujiku tepat dihatiku . .

Bagian terapuh diriku namun kini aku tahu jawapannya..

Allah tahu dimana tempat yg plg tepat agar aku sentiasa kembali mengingatiNya..

Ujian demi ujian, insyaALLAH..

menjadikn aku lebih baik,sehingga saat kelak kita bertemu dan kau bangga telah memiliku di hatimu..

Calon suamiku..

Entah dimana dirimu sekarang..

Tapi aku yakin ALLAH juga mencintaimu sebagaimana dia mencintaiku. .

Aku yakin dia kini sedang melatihmu menjadi seorg mujahid hingga aku bangga memilikimu kelak..

Apa yg kuhrp darimu adalah kesolehan,semoga sama halnya dgn dirimu..

Kerana apabila kecantikan yg kau hrpkan dariku,hanya sia2 yg akan kau dapati..

wahai calon suamiku..

Saat aku masih menjadi asuhan ibu bapaku..

Doaku agar mnjadi anak yg solehah ..

Agar kelak dpt mnjadi tabungan keduanya di akhirat . .

Namun nanti,setelah mnjadi isterimu,aku berharap mnjadi pendamping yg solehah..

Agar kelak disyurga cukup aku mnjadi bidadarimu,mendampingi dirimu yg soleh..

Aku ini pencemburu..

Tapi kalau ALLAH dan Rasullulah lebih kau cintai drpdku aku rela..

Aku brharap begitu juga dirimu..

Aku yakin kaulah yg kuperlukan,meski nanti kau bukanlah org yg kuharapkan..

Calon suamiku yg dirahmati ALLAH..

Apabila tiba saatnya..

Takkan kunamainya dgn saat yg derita..

Kerana disitulah markas dakwah kita..

Ketika kelak lahir generasi penerus dakwah islam dari pernikahan kita..

Bantu aku utk bersama mendidiknya dgn harta yg halal,ilmu yg bermanfaat. .

Terutama dgn menanamkan pada diri mereka ketaatan kpd ALLAH..

Bunga akan indah pada waktunya . .

Iaitu ketika bermekaran menghiasi taman..

Maka kini telah kupersiapkan diri ini sebaik2nya,bersiap mnyambut khadiranmu dlm khidupanku..

Kini aku sedang belajar mnjadi yg terbaik..

Calon suamiku..

Inilah sekilas harapan yg kuukirkan dlm rangkaian kata..

Spt kata org tidak semua yg dirasakan dpt diungkap dgn kata2..

Itulah yg kini kuhadapi . .

Kelak saat kita sdg bersama maka,disitulah kau akan memahami diriku..

Sama halnya dgn diriku yg akan belajar memahami dirimu..

Bersabarlah calon suamiku..

Doaku selalu agar ALLAH memudahkan jlnmu mnjemputku sbg bidadarimu..

Semoga ALLAH selalu mnjagamu..

Agar tak tersentuh yg bukan mahrammu..

Meski hanya sehujung kuku..

Agar kau dapat mmpersembahkan dirimu untukku..

Spt halnya aku yg ingin mmpersembahkan diriku hanya utk dirimu..

Aku mencintaimu kerana ilmu yg ada pada dirimu..

Semoga Allah meredhai kehidupanmu dan semoga Allah mempertemukan kita dalam pertemuan yang abadi..berkekalan hingga ke syurgawi..

InsyaALLAH..

Wasalammualaikum..

PS: Perkongsian daripada Nota Sahabat, Rabiatul Adawiyah..

No comments:

Post a Comment